Краби, Тайланд

И този път ви отвеждам на топло, защото виждам, че много от вас се оплакват постоянно в социалните мрежи от студа навън. Добрата новина е, че когато при нас в Европа е зима, на други места по света е лято, затова винаги можете да планирате една екскурзия до Южна Азия, Карибите или Латинска Америка. В тази публикация ще стане дума за южните части на Тайланд и в частност Краби. Приятно четене!

Екзотичните гледки.

Кога да посетим Тайланд?

Зимните месеци са препоръчителни за путъвания до екзотичната държава, тъй като при тях тогава е лято. През останалото време от годината и най-вече, когато при нас е лято, в Тайланд е дъждовният сезон. Затова ако сте решили да избягате от студа и да съберете малко слънчеви лъчи на някой див плаж, то по-добре го направете между ноември и март.

Необходими документи

Задължително ви трябва паспорт с валидна виза за туризъм в Тайланд. Ако все пак решите да не си вадите визата предварително, можете да го направите, когато пристигнете на летището. Излиза малко по-скъпо, но пък е по-практично. За повече информация погледнете страницата на Външното министерство.

И след като вече сме готови за пътуване, мога да ви заведа с мен до Краби! Приятно прекарване!

Отливът на морето следобяд на плажа до хотела ни.

Пристигнахме в Краби по обед. Тъй като пътуването ни беше по работа, ни настаниха в 5 звезден хотел на брега на морето и поради тази причина решихме да прекараме първия ден в зоната на комплекса, който е огромен и предлага всичко, от тайландски масажи до кулинарни курсове. Имаше колеги, които вече бяха пътували до Краби и ни заведоха да обядваме в малко ресторантче наблизо, където едно ястие струва 50 тайландски бата (около 2,70 лева). Съвет от мен: ако не обичате пикантна храна трябва да сте сигурни, че са ви разбрали, когато поръчвате, защото някои ястия са много пикантни.

Морски дарове със зеленчуци и бял ориз за гарнитура.

След бързия обяд отидохме към басейна на хотела, където прекарахме останалата част от деня, докато се стъмни и стана време за лягане. Част от колегите отидоха и да си направят масажи, чиято цена е между 250-400 бата (13-22 лева) за 1 час и в зависимост от вида масаж, който предпочетете. Винаги оставяйте бакшиш на масажиста, защото те почти не изкарват нищо, тъй като плащат наем. 50 бата са ок за бакшиш.

Басейнът на хотела.
В стаята ме посрещнаха с плодове и цветя.

На следващия ден не бяхме на работа и разполагахме с цялото време, затова си купихме билети за лодка, която ни водеше до близките плажове и островчета. Цената на двупосочен билет е от порядъка на 200 бата (11 лева). Посетихме известния плаж Рейли (Railey beach) и прекарахме цялата сутрин там и част от следобяда.

Красивите гледки на тръгване от Ао Нанг, Краби.
По път за плажа Рейли.
Красиво нали?
Това е една наблюдателна точка, от която се виждат плажовете на Рейли и красивите скали. За да стигнете до там трябва да можете да се катерите по скалите.
Страхотно място и с малко туристи.
Един от плажовете. Не съм се опитвал да им запомням имената, тъй като са прекалено много и на тайландски ми е още по-трудно.
Заливът на Рейли.
С такава лодка става придвижването между плажовете.
Чудноватите скали от близо.
Тези маймунки са навсякъде и са много крадливи. Внимавайте с личните си вещи, най-вече с телефоните и камерите.
Тук се биеха помежду си за откраднато парче ананас от една туристка.
Традиционен десерт в Тайланд, името му е Лепкав ориз с манго (Mango sticky rice) и е много вкусен. На заден фон: местна бира. Двете неща 200 бата (11 лева).
На връщане към Ао Нанг, Краби.

Следобяда решихме да наемем скутери и да идем до най-известния будистки храм в тази зона – Пещерата на тигъра (Tiger cave). Тъй като се стъмва прекалено рано, а организацията определено ни куца, стигнахме когато вече беше тъмно. За наша радост храмът все още беше отворен и пред нас стоеше само предизвикателството да се изкачим до върха, където е пещерата на тигъра (уточнение-няма тигър, просто така се казва), но за тази цел трябваше да преодолеем 1237 стъпала. И за да е още по-интересно по пътя нагоре нямаше лампи и се налагаше да си светим с телефоните. Когато стигнахме до върха бяхме вир вода, защото от жегата и влажния климат, макар и през нощта, се потиш като прасе. Но пък гледката си заслужава и като за награда се показа червената луна (не съм я снимал, защото резолюцията на телефона не е много добра). Като бонус ни дойдоха ухапванията от комарите.

Будисткият храм в подножието на пещерата.
Голямата статуя на Буда, която се вижда още отдолу.
Детайли.
Още детайли.
И още статуи на Буда.
Друг ъгъл.
Терасата, от която се откриват гледки към градчетата в подножието.

След тази културна спирка беше станало време за вечеря, затова яхнахме скутерите и се отправихме към един от вечерните маркети, където можете да си купите местна храна или сувенири. В Краби голяма част от населението изповядва ислям, в снимката отдолу ще видите жена от мюсюлмански произход, която приготвя типична храна на вечерния пазар.

Жълта паста с яйца и скариди.

На другата сутрин след закуска останахме на басейна, защото на обяд бяхме на работа. 48-те часа в Краби бяха съвсем недостатъчни за всичко, което искахме да направим, но пък си прекарахме чудесно. Оставям ви да се насладите на кадрите и се надявам да успеете да посетите тази екзотична дестинация изпълнена с култура и незабравими приключения.

Островче в морето.
И последна разходка в хотела, преди тръгване.
Рецепцията с лобито.

Надавам се да ви е била интересна бързата разходка из южните части на Тайланд, а аз със сигурност ще се върна за още, защото Азия има много какво да покаже. През това време не забравяйте да следите страницата ми във Facebook и ако ви е харесала публикацията да я споделите.